Er man altid nødt til, at gå på kompromis. Når man køber en varevogn? Nej. Med en Ford Transit får du det hele. Du får et varerum med plads til det hele. En motor der kan trække det tunge læs uden problemer og et design. Der får din forretning til, at se professionel og effektiv ud.
Det er svært , at skulle købe en privat bil til personligt brug. Og det bliver kun sværere. Når det er en bil til forretningsbrug man er på udkig efter. Pludseligt er det nemlig ikke længere At man personligt føler sig tilfreds med købet. Når man køber ind som et firma Så skal det man køber helst kunne ses som en investering. Du skal få mere ud af At købe bilen. End du ville have haft Hvis du ikke havde købt den. Du kan ikke nøjes med, at mærke efter. Om du personligt vil blive glad for, at køre rundt i bilen. Du er nødt til, at regne på; Om den valgte bil bidrager med mere end den koster (både nu. Og på sigt).
Hvis nu alle firmabiler på markedet var designede til perfektion Så ville det ikke være noget problem. Man kunne købe den perfekte bil. Og, så var problemet løst. Desværre har bilmarkedet det med, at være mere kompliceret end som så. Specielt når det kommer til kassevogne har det været et marked. Der i høj grad tvang købere til, at lave svære kompromiser. Helt konkret er der tre forskellige faktorer der typisk spiller ind. Når man som virksomhed er på jagt efter en ny varevogn. Man kigger på hvor meget plads der er i bilen. Alt efter hvad man har brug for, at transportere rundt Så kan man have brug for rigtigt meget plads i varerummet. Derefter kommer motorens størrelse og effektivitet ind i billedet. tungere ting man har brug for, at køre rundt med. kraftigere skal motoren gerne være. Benzinøkonomien spiller, men også en rolle her. bedre brændstofeffektiviteten er. billigere er det, at transporterer varerne rundt; Til sidst har vi selvfølgeligt designet. Det kan lyde overfladisk Men bilens udseende spiller en vigtig rolle. Når den bruges i professionelle sammenhænge. Vi mennesker kan ikke helt lade være med, at dømme en bog på dens omslag. Og det gælder særligt. Når der er flere penge involveret Hvis en kunde ser dig køre rundt i en grim og faldefærdig varevogn Så vil de instinktivt konkludere At din forretning enten er uprofessionel eller også ved, at gå konkurs. Og, så søger de hen til dine konkurrenter.
De forskellige bilproducenter, så ud til, at fokusere på hver deres af ovenstående faktorer. Nogle producerede biler med masser af plads Men som havde svært ved, at køre Hvis bilen blev lastet for tungt. Andre producerede biler med stærke motorer. Som, men brændte massevis af benzin af og lignede noget fra 90?erne. Man var typisk nødt til, at gå på kompromis. Og finde ud af hvilken balance imellem faktorerne man var villig til, at acceptere.
Men Ford har vist;, At kompromiser ikke er nødvendige. Med lanceringen af den nye Ford Transit føler jeg mig ganske sikker på At de inden længe vil dominere markedet for varevogne endnu mere end de allerede gør.